Dana 8. travnja 2025. godine učenici 5. razreda naše škole sudjelovali su na radionicama pod
nazivom „Putevima neandertalaca“. Radionice je organizirala Osnovna škola Andrije Kačića
Miošića iz Donje Voće u sklopu svojeg projekta iz Građanskog odgoja i obrazovanja. Na
radionicama su sudjelovali i učenici 5. razreda iz Osnovne škole Ivana Kukuljevića
Sakcinskog iz Ivanca s kojima su naši učenici zajedno bili podijeljeni u timove. Sve su vodili
učenici 7. i 8. razreda škole domaćina.
Nakon uvodnog dijela o važnosti arheološkog nalazišta, timovi su krenuli na tzv. „lov na
blago“. Svi timovi prošli su deset edukativnih postaja na kojima su istraživali temu
neandertalaca i špilje Vindije. Tako su učenici na vrlo zabavan način istraživali biljke koje
rastu na tom području, snalaženjem u prostoru zapalili su vatru, isprobali su svoju tjelesnu
formu trčanjem što je bilo vrlo važno u to doba za lov, kao i igra memory na kojima su bile
prikazane slike životinja, bojali su crtež, a pomoću matematičkog zadatka otkrili su tajnu
poruku, zatim su izradili koplje i gađali u postavljenu metu, istraživali su koje predmete su
arheolozi pronašli u špilji Vindija i na kraju su pisali činkvinu.
U završnom dijelu proveden je pub kviz vezan za način života neandertalaca i važnosti špilje.
Na taj način učenici su ponovili što su sve toga dana naučili.
Radionice su imale i natjecateljski duh te su proglašeni i pobjednici. Iako su se svi jako trudili
te marljivo i odgovorno radili ipak su se istaknuli dječaci Ivan i Ivano koji su bili u ekipi s tri
djevojčice iz Ivanca i odnijeli pobjedu kao najbolji tim.
Domaćini su počastili učenike i pratnju sa sendvičima, sokovima i pudinzima. Svi su dobili
kape i prospekte o špilji Vindija, a pobjednici prigiodne majice i pribor za pisanje.
Na kraju provedena je usmena evaluacija o uspješnosti terenske nastave. Svi učenci naše
škole izjavili su kako im je bilo zabavno i da su se dobro osjećali tijekom sati provedenih na
otvorenom.
Zaključemo da je terenska nastava bila vrlo uspješna, učenici su mogli povezati teorijska
znanja s neposrednim učenjem u prirodi, promatrali su i proučavali kulturna dobra svojeg
kraja, družili su se sa svojim vršnjacima te su razvijali dobre socijalne vještine i timski rad.
Ovom terenskom nastavom povezali smo i naš projekt Građanskog odgoja i obrazovanja, a to
je „Učenje na otvorenom – od učionice do stvarnosti“.

Pripremila: Ankica Gotić, pedagoginja

Skip to content