Dana 8. travnja 2025. godine učenici 5. razreda naše škole sudjelovali su na radionicama pod
nazivom „Putevima neandertalaca“. Radionice je organizirala Osnovna škola Andrije Kačića
Miošića iz Donje Voće u sklopu svojeg projekta iz Građanskog odgoja i obrazovanja. Na
radionicama su sudjelovali i učenici 5. razreda iz Osnovne škole Ivana Kukuljevića
Sakcinskog iz Ivanca s kojima su naši učenici zajedno bili podijeljeni u timove. Sve su vodili
učenici 7. i 8. razreda škole domaćina.
Nakon uvodnog dijela o važnosti arheološkog nalazišta, timovi su krenuli na tzv. „lov na
blago“. Svi timovi prošli su deset edukativnih postaja na kojima su istraživali temu
neandertalaca i špilje Vindije. Tako su učenici na vrlo zabavan način istraživali biljke koje
rastu na tom području, snalaženjem u prostoru zapalili su vatru, isprobali su svoju tjelesnu
formu trčanjem što je bilo vrlo važno u to doba za lov, kao i igra memory na kojima su bile
prikazane slike životinja, bojali su crtež, a pomoću matematičkog zadatka otkrili su tajnu
poruku, zatim su izradili koplje i gađali u postavljenu metu, istraživali su koje predmete su
arheolozi pronašli u špilji Vindija i na kraju su pisali činkvinu.
U završnom dijelu proveden je pub kviz vezan za način života neandertalaca i važnosti špilje.
Na taj način učenici su ponovili što su sve toga dana naučili.
Radionice su imale i natjecateljski duh te su proglašeni i pobjednici. Iako su se svi jako trudili
te marljivo i odgovorno radili ipak su se istaknuli dječaci Ivan i Ivano koji su bili u ekipi s tri
djevojčice iz Ivanca i odnijeli pobjedu kao najbolji tim.
Domaćini su počastili učenike i pratnju sa sendvičima, sokovima i pudinzima. Svi su dobili
kape i prospekte o špilji Vindija, a pobjednici prigiodne majice i pribor za pisanje.
Na kraju provedena je usmena evaluacija o uspješnosti terenske nastave. Svi učenci naše
škole izjavili su kako im je bilo zabavno i da su se dobro osjećali tijekom sati provedenih na
otvorenom.
Zaključemo da je terenska nastava bila vrlo uspješna, učenici su mogli povezati teorijska
znanja s neposrednim učenjem u prirodi, promatrali su i proučavali kulturna dobra svojeg
kraja, družili su se sa svojim vršnjacima te su razvijali dobre socijalne vještine i timski rad.
Ovom terenskom nastavom povezali smo i naš projekt Građanskog odgoja i obrazovanja, a to
je „Učenje na otvorenom – od učionice do stvarnosti“.

Pripremila: Ankica Gotić, pedagoginja

U sklopu obilježavanja Tjedna školskog doručka, učenici 6. razreda naše škole
sudjelovali su u kulinarskom natjecanju Masterchef. Prije samog natjecanja održana je
pripremna radionica na kojoj su učenici učili o važnosti doručka, njegovoj ulozi kroz
povijest, što čini zdravi i uravnoteženi doručak te koje namirnice daju energiju potrebnu
za uspješno savladavanje školskih izazova.
Učenici su bili podijeljeni u četiri skupine. Svaka skupina odabrala je svog vođu – chefa,
čija je odgovornost bila prezentirati osmišljeno jelo. Njihov zadatak bio je: osmisliti,
pripremiti, atraktivno poslužiti i predstaviti zdravi doručak.
Na tanjurima se moglo pronaći zaista svega – od domaćih jaja i špeka, preko vafla i
zobenih palačinki, pa sve do smoothieja i namaza od avokada. Posebna pažnja posvećena
je tome da doručak bude prikladan i za učenike s dijabetesom.
O pobjedniku je odlučivao stručni žiri u sastavu: ravnatelj škole, učiteljica prirode Mateja
i razrednica Josipa. Kriteriji ocjenjivanja bili su jasno određeni – nutritivna vrijednost,
izgled i prezentacija te timski rad. Iako su sve ekipe pokazale iznimnu kreativnost i trud,
pobjedu je odnijela ekipa „Zagorske kuharice“ sa svojom neobičnom zdjelicom jogurta s
orašastim plodovima i svježim voćem.
Pobjednici su nagrađeni zdravim poklon paketom, a svi sudionici dobili su pohvale za
odličan rad, timski duh i maštovitost.
Osim što su učenici uživali u zajedničkom kuhanju i učenju, projekt je promicao zdrave
prehrambene navike, razvijao suradnju i odgovornost, ali i pokazao kako doručak može
biti zdrav, ukusan i zabavan.
„Doručak je najvažniji obrok u danu – on ne hrani samo tijelo, nego i energiju, osmijeh i
dobar početak svakog školskog dana.“

Skip to content