U Područnoj školi Tina Ujevića Salinovec održano je u srijedu, 23. travnja 2025. godine
međuškolsko natjecanje u čitanju na glas pod nazivom "Čitam, I read, Ich lese", koje je
okupilo talentirane čitače iz više škola i razreda. Natjecanje je potaknulo učenike da na
kreativan način izraze svoj doživljaj pročitanog teksta, koristeći samo glas kao sredstvo
izražavanja.
Našu školu ponosno su predstavljali učenici iz više kategorija.
Iz hrvatskog jezika za niže razrede sudjelovala je Ana Vincek iz 3. razreda pod
mentorstvom učiteljice Božice Bunić, dok je u kategoriji viših razreda nastupila Mia
Svinjarević iz 6. razreda, uz podršku mentorice Marije Konjević.
U kategoriji čitanja na engleskom jeziku, pod vodstvom mentorice Anite Husnjak,
nastupile su Mirta Cerovčec iz 4. razreda i Marta Rogina iz 8. razreda. Također, Ivan
Belščak iz 7. razreda okušao se u izražajnom čitanju na njemačkom jeziku uz pomoć
mentorice Anice Kukec.
Posebnu ulogu imao je David Smoljak, učenik 8. razreda, koji je sudjelovao kao član
povjerenstva za čitanje na engleskom jeziku, pomažući u ocjenjivanju nastupa svojih
vršnjaka.
U ocjenjivanju se posebno vrednovala sposobnost čitača da ožive tekst te zainteresiraju
publiku za sadržaj knjige. Natjecatelji su birali ulomke koji su činili zaokružene cjeline,
samostalno razumljive i dojmljive.
Iz svake kategorije nagrađeni su najbolji čitači prema prosudbi stručnog povjerenstva,
čime je dodatno istaknuta važnost izražajnog i smislenog čitanja.
Osim natjecateljskog dijela, događanje je imalo i društveni karakter – učenici su se družili
ne samo s knjigom, već i s vršnjacima iz drugih škola koji dijele ljubav prema riječi, čitanju
i knjigama na različitim jezicima. Događanje je proteklo u poticajnoj i radosnoj atmosferi,
ostavljajući iza sebe mnoge lijepe dojmove i nova prijateljstva.
U sklopu obilježavanja Tjedna školskog doručka, učenici 6. razreda naše škole
sudjelovali su u kulinarskom natjecanju Masterchef. Prije samog natjecanja održana je
pripremna radionica na kojoj su učenici učili o važnosti doručka, njegovoj ulozi kroz
povijest, što čini zdravi i uravnoteženi doručak te koje namirnice daju energiju potrebnu
za uspješno savladavanje školskih izazova.
Učenici su bili podijeljeni u četiri skupine. Svaka skupina odabrala je svog vođu – chefa,
čija je odgovornost bila prezentirati osmišljeno jelo. Njihov zadatak bio je: osmisliti,
pripremiti, atraktivno poslužiti i predstaviti zdravi doručak.
Na tanjurima se moglo pronaći zaista svega – od domaćih jaja i špeka, preko vafla i
zobenih palačinki, pa sve do smoothieja i namaza od avokada. Posebna pažnja posvećena
je tome da doručak bude prikladan i za učenike s dijabetesom.
O pobjedniku je odlučivao stručni žiri u sastavu: ravnatelj škole, učiteljica prirode Mateja
i razrednica Josipa. Kriteriji ocjenjivanja bili su jasno određeni – nutritivna vrijednost,
izgled i prezentacija te timski rad. Iako su sve ekipe pokazale iznimnu kreativnost i trud,
pobjedu je odnijela ekipa „Zagorske kuharice“ sa svojom neobičnom zdjelicom jogurta s
orašastim plodovima i svježim voćem.
Pobjednici su nagrađeni zdravim poklon paketom, a svi sudionici dobili su pohvale za
odličan rad, timski duh i maštovitost.
Osim što su učenici uživali u zajedničkom kuhanju i učenju, projekt je promicao zdrave
prehrambene navike, razvijao suradnju i odgovornost, ali i pokazao kako doručak može
biti zdrav, ukusan i zabavan.
„Doručak je najvažniji obrok u danu – on ne hrani samo tijelo, nego i energiju, osmijeh i
dobar početak svakog školskog dana.“