Na početku prošle školske godine, naša škola prijavila je Izvannastavnu aktivnost Male folkloraše na Poziv za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2023./2024.

Projekt je odobren i financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, a za potrebe provedbe projekta su dodijeljena sredstva u iznosu od 1.500, 00 eura. Sredstva su utrošena na nabavu dodatnih nošnji, čarapa i obuće za nastupe te dodatnih pomagala (instrumenata, audiovizualnih sadržaja) potrebnih za realizaciju svih predviđenih aktivnosti (kako u prošloj, tako i u narednim godinama provedbe folkloraških aktivnosti).

Voditeljica Malih folkloraša  je, već nekoliko godina, učiteljica tjelesne i zdravstvene kulture Josipa Polančec Štimec.

Cilj izvannastavne aktivnosti Mali folkloraši  je poučiti učenike o folklornim običajima našeg kraja (s naglaskom na dječji folklor i stvaralaštvo -tradicijske dječje pjesme, plesove,  instrumente, igre, brojalice i običaje vezane uz blagdane).

Učenici su uvježbavanjem i izvođenjem scenskih nastupa, izvođenjem plesova i pjesama na raznim manifestacijama „probudili“ zaboravljene narodne običaje u školi i općini i postaju iz godine u godinu postaju sastavni dio javnih manifestacija u našoj zajednici.

U sklopu obilježavanja Tjedna školskog doručka, učenici 6. razreda naše škole
sudjelovali su u kulinarskom natjecanju Masterchef. Prije samog natjecanja održana je
pripremna radionica na kojoj su učenici učili o važnosti doručka, njegovoj ulozi kroz
povijest, što čini zdravi i uravnoteženi doručak te koje namirnice daju energiju potrebnu
za uspješno savladavanje školskih izazova.
Učenici su bili podijeljeni u četiri skupine. Svaka skupina odabrala je svog vođu – chefa,
čija je odgovornost bila prezentirati osmišljeno jelo. Njihov zadatak bio je: osmisliti,
pripremiti, atraktivno poslužiti i predstaviti zdravi doručak.
Na tanjurima se moglo pronaći zaista svega – od domaćih jaja i špeka, preko vafla i
zobenih palačinki, pa sve do smoothieja i namaza od avokada. Posebna pažnja posvećena
je tome da doručak bude prikladan i za učenike s dijabetesom.
O pobjedniku je odlučivao stručni žiri u sastavu: ravnatelj škole, učiteljica prirode Mateja
i razrednica Josipa. Kriteriji ocjenjivanja bili su jasno određeni – nutritivna vrijednost,
izgled i prezentacija te timski rad. Iako su sve ekipe pokazale iznimnu kreativnost i trud,
pobjedu je odnijela ekipa „Zagorske kuharice“ sa svojom neobičnom zdjelicom jogurta s
orašastim plodovima i svježim voćem.
Pobjednici su nagrađeni zdravim poklon paketom, a svi sudionici dobili su pohvale za
odličan rad, timski duh i maštovitost.
Osim što su učenici uživali u zajedničkom kuhanju i učenju, projekt je promicao zdrave
prehrambene navike, razvijao suradnju i odgovornost, ali i pokazao kako doručak može
biti zdrav, ukusan i zabavan.
„Doručak je najvažniji obrok u danu – on ne hrani samo tijelo, nego i energiju, osmijeh i
dobar početak svakog školskog dana.“

Skip to content